کمبود بنزین در قلب فرانسه

روند توزیع سوخت در این کشور در حال بهتر شدن است اما اوضاع همچنان در پاریس و به طور کلی ایل-دو-فرانس که پایتحت فرانسه در آن واقع شده، مطلوب نیست

اردیبهشت آنلاین: با وجود آنکه توزیع بنزین در فرانسه با گذشت چند هفته از اعتصاب و بحران در حال بهتر شدن است اما همچنان خبری از بهبود اوضاع در پاریس و مناطق شمالی این کشور نیست.

 وزیر انرژی فرانسه اعلام کرده است که روند توزیع سوخت در این کشور در حال بهتر شدن است اما اوضاع همچنان در پاریس و به طور کلی ایل-دو-فرانس که پایتحت فرانسه در آن واقع شده، مطلوب نیست.

این مقام فرانسوی تأکید کرد که ما هر آنچه می‌توانیم برای بهبود شرایط انجام می‌دهیم.

حدود یک ماه است که کارگران پالایشگاه‌های شرکت‌های توتال انرژیز و اسو-اکسان موبیل در فرانسه اعتصاب کرده‌اند و به دنبال افزایش دستمزد خود هستند.

تعطیلی 4 پالایشگاه از 7 پالایشگاه اصلی فرانسه باعث اختلال در توزیع بنزین در پمپ‌های بنزین این کشور شده و چند هفته ای است که صف‌های طولانی در برابر پمپ بنزین‌هایی که همچنان امکان توزیع سوخت در این کشور دارند، تشکیل شده و همچنان پابرجا هستند.

اوضاع صنعت تولید برق هسته‌ای در فرانسه هم خوب نیست. در نیروگاه‌های هسته‌ای شرکتEDF هم کارگران دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت‌ RTE فرانسه که در حوزه توزیع نیرو در این کشور فعالیت می‌کند هشدار داده که این اعتصاب عواقب بسیار جدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ماه‌های پیش رو و در طول فصل زمستان در حوزه توزیع برق فرانسه به بار خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید