ادعای جنجالی مدیر برکنار شده توئیتر

اردیبهشت آنلاین: مدیر امنیت پیشین توئیتر در مصاحبه ای جنجالی ، این شبکه اجتماعی محبوب را نا امن نامیده است.

به گزارش خبرآنلاین ، پیتر مادگ زاتکو، رییس سابق بخش امنیت شرکت توییتر، اعلام کرده است که این شرکت تخلفات امنیتی بسیاری مرتکب شده است.

توییتر یکی از محبوب ترین شبکه‌ های اجتماعی است که در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در هر روز ۵۰۰ میلیون توییت در آن ارسال می‌شود.

براساس گزارش افشاگرایانه سی ان ان، توییتر دارای مشکلات امنیتی بزرگی است که اطلاعات شخصی‌کاربران، سهامداران شرکت ها و امنیت ملی را تهدید میکند. این افشاگری که ماه گذشته به کنگره و آژانس‌های فدرال ارسال شد، نشان از یک مدیریت بدون نظارت دارد که به بسیاری از کارکنانش اجازه می‌دهد به حساس‌ترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پیتر مادگ زاتکو، رییس سابق بخش امنیت این شرکت، در گزارش افشاگریانه خود، ادعا کرد که برخی از مدیران ارشد این شرکت در تلاش برای پوشاندن آسیب‌پذیری‌های جدی توییتر بوده‌اند و حتی ممکن است یک یا چند کارمند فعلی برای سرویس های اطلاعاتی خارجی کار کنند.

زاتکو، در ادمه ادعای خود به این نکته اشاره کرد که سیاست های جدیدی از سوی هیئت مدیره این شرکت تنظیم شده که به واسطه آن، راه برای جاسوسی یا دستکاری خارجیو هک هموار خواهد شد.

گرچه در این شبکه اجتماعی کاربر میتواند اکانت خود را حذف کند اما توییتر خلاف ادعای خود، داده های کاربر را حتی پس از حذف اکانت کاربر حفظ میکند.

زاتکو همچنین می‌گوید مدیران توییتر منابع لازم برای شناسایی تعداد واقعی ربات‌ها در این پلتفرم را ندارند و انگیزه‌ای برای این کار نداشتند. اخیرا ایلان ماسک در تلاش است با وجود این ربات ها که نشاندهنده امنیت پایین این شبکه اجتماعی است، از یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شرکت عقب نشینی کند؛ اگرچه توییتر این ادعا را نیز رد کرده است.

پس از انتشار اولیه این گزارش، الکس اسپیرو، وکیل ماسک، به سی ان ان گفت:” ما پیش از این برای آقای زاتکو احضاریه صادر کردیم و نسبت به آنچه پیدا کرده ایم، کنجکاوی و خروج او و سایر کارمندان کلیدی اش را برانگیختیم.”

در بیانیه ای، سخنگوی توییتر به سی ان ان گفت که امنیت و حریم خصوصی، هر دو از اولویت های دیرینه این شرکت هستند. توییتر همچنین به این نکته اشاره کرد که این شرکت ابزارهای واضحی را برای کنترل حریم خصوصی، هدف‌گیری تبلیغات و اشتراک‌گذاری داده‌ها در اختیار کاربران قرار میدهد و افزود که گردش‌های کاری داخلی ایجاد کرده است تا پس از حذف اکانت در توییتر، کاربران مطمئن شوند توییتر حساب‌ها را غیرفعال و فرآیند حذف داده ها را آغاز می‌کند. با این وجود در این بیانیه، خبری از شفافیت نیست و حرفی از تکمیل فرآیند حذف داده ها به میان نیامده است.

زاتکو در ماه ژانویه توسط توییتر (TWTR) اخراج شد. دلیل این تصمیم از سوی شرکت، عملکرد ضعیف زاتکو اعلام گردید؛ این درحالی است که زاتکو، پیش از این افشاگری در تلاش بود نقص های امنیتی این شرکت را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید