خاندوزی

رشد ۵۸۰ درصدی وصول درآمد نفتی

عملکرد دولت در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است

تصویر  روز: سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش وصول ۵۸۰ درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات در ۴ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در نشست خبری اظهار داشت: در موضوع وام ازدواج، بخشی از این وام‌ها موکول به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بود که مراحل قانونی این تبصره به‌تازگی گذرانده شده و تأخیر در ابلاغ، باعث تأخیر آن شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت، تصریح کرد: ۲۶ هزار میلیارد تومان، میزان پرداختی وام ازدواج در ۳ ماه نخست برای ۱۹۴ هزار نفر است.

وزیر اقتصاد، درباره وام ودیعه و تسهیلات مسکن نیز گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، ۲۷ هزار تقاضای رسمی ارسال شده است که ۱۰ هزار نفر از این تعداد، برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند و برخی دیگر نیز در حال تکمیل پرونده هستند.

خاندوزی، اظهار داشت: ساخت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی، آغاز شده و این آمار، شامل مراحل ساخت تا انجام است.

۵۸۰ درصد رشد درآمد حاصل از صادرات نفت خام

وزیر اقتصاد گفت: عملکرد دولت در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است. در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۰، ۴۸ درصد رشد منابع درآمدی محقق شده بودجه را شاهد بودیم و هزینه‌ها نیز ۱۶ درصد رشد کرده است.

خاندوزی، تصریح کرد: با افزایش میزان صادرات نفت و افزایش قیمت جهانی و همچنین با توجه به در نظر گرفتن نرخ ETS به عنوان نرخ تبدیل، درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات برای خزانه دولت در ۴ ماهه نخست نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۵۸۰ درصد رشد داشته است.

دولت و مجلس، موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بر اساس جمع‌بندی‌های کارشناسی، بنده قبلا با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف بودم، اما حالا با جمع‌بندی و رأی هیئت وزیران، موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستیم و دولت و مجلس به‌طور مشترک به این رأی رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید