کمک دولت امارات به خانواده های کم درآمد

دولت امارات اعلام کرد: به اتباع خود که دارای درآمد محدودی هستند، تا ۲۵ هزار درهم یارانه پرداخت می‌کند.

اردیبهشت آنلاین: دولت امارات متحده عربی اعلام کرد: سقف کمک به هر خانواده دارای درآمد محدود در امارات متحده عربی ۶۸۰۰ دلار خواهد بود که بر اساس شرایط اجتماعی و تعداد خانوار متغیر است.

به گزارش سایت اتاق بازرگانی ایران و امارات به نقل از خبرگزاری امارات متحده عربی ، دولت این کشور اعلام کرد: به اتباع خود که دارای درآمد محدودی هستند، تا ۲۵ هزار درهم یارانه پرداخت می‌کند.

بنا به دستور محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، یارانه‌ها بر اساس میزان تورم در کشور افزایش پیدا کرده و بودجه مربوطه نیز از ۳.۸ میلیارد دلار به دو برابر یعنی ۷.۶ میلیارد دلار رسید.

قرار است این کمک‌ها از طریق وزارت توسعه جامعه به خانوارهای کم‌درآمد اماراتی پرداخت و مواردی همچون مواد غذایی، برق، مسکن و سوخت را شامل شود.

بر اساس برنامه جدید، سقف کمک معیشتی به هر خانواده دارای درآمد محدود در امارات متحده عربی ۶۸۰۰ دلار خواهد بود که بر اساس شرایط اجتماعی و تعداد خانوار متغیر است.

کمک ماهانه ۴۰۸ تا ۶۸۰ دلاری به مستاجران

در این برنامه قرار است ماهانه بین ۴۰۸ تا ۶۸۰ دلار حق مسکن به افرادی که مسکن آنها استیجاری بوده و از اسکان دولتی بهره‌مند نشده‌اند، اختصاص پیدا کند و افرادی که در منزل والدین خود زندگی می‌کنند از ۶۰ درصد این کمک هزینه بهره‌مند خواهند شد.

همچنین برای دانشجویان ممتاز دانشگاه‌ها نیز ماهانه ۸۷۱ دلار به عنوان کمک‌ هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد، در حالی که رقم اختصاص یافته برای دانش‌آموزان و دانشجویان فوق دیپلم نیز بین ۲۱۷ تا ۶۵۳ دلار تا سن ۲۵ سال است.

افراد بیکار بالای ۴۵ سال نیز از این پس بین ۵۴۴ تا ۱۳۶۱ دلار کمک هزینه دریافت خواهند کرد، این رقم در صورتی که فرد بیکار سرپرست خانوار باشد به بقیه کمک هزینه‌هایش اضافه می‌شود.این کمک‌هزینه برای افرادی جویای کار هم ۱۳۶۱ دلار برای ۶ ماه صرف‌نظر از سن آنها پرداخت خواهد شد.

در این دستورالعمل میزان کمک‌هزینه‌ها برای سرپرست خانوار، حق تاهل و نیز حق فرزندان افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید