دانشجوی خارجی

تحصیل ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور

پارسال ۴۴ هزار دانشجوی جدید برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های ایران را مقصد نهایی علمی خود انتخاب کردند

اردیبهشت آنلاین: معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۹ کشور جهان در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، هاشم داداش پور در حاشیه آیین نکوداشت دختران دانش‌آموخته بین المللیتحصیل ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور دانشگاه‌های ایران به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ دانشگاه کشور مجوز جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده اندافزود: دانشجویان خارجی بر اساس علاقه خودشان دانشگاه‌های کشور را متناسب با سلیقه تحصیلی خود انتخاب می‌کنند و ما نیز سعی در معرفی دانشگاه‌های کشور در سایر کشور‌های جهان داریم، با این حال علاقه‌مند هستیم از تمام کشور‌های دنیا در ایران دانشجو داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان خارجی در کشور می‌تواند در مناسبات آینده بین ایران و سایر کشور‌ها تاثیرگذار باشد، گفت: این دانشجویان سعی می‌کنند پل ارتباطی خود را با ایران حفظ کنند و از سوی دیگر با توجه به اینکه این افراد نخبه هستند، امکان حضور در سطوح بالای کشور خود را خواهند داشت.
معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین دانشجویان خارجی از کشور عراق در ایران حضور دارند، افزود: کشور افغانستان در رتبه دوم قرار دارد و کشور‌های سوریه، لبنان، پاکستان و ترکیه به لحاظ تعداد دانشجوی خارجی در رتبه‌های بعدی هستند.
داداش پور گفت: پارسال ۴۴ هزار دانشجوی جدید برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های ایران را مقصد نهایی علمی خود انتخاب کردند و این در حالی است که ۹۹ درصد این افراد موظف به پرداخت شهریه هستند و فقط یک درصد بورسیه تحصیلی دارند.
وی با بیان اینکه دانشجویان بین‌الملل حدود ۳.۵ درصد جمعیت دانشجویی کشور را به خود اختصاص داده اند، افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشجویان خارجی از کشور افغانستان هستند که نشان دهنده این است که ایران مقصد اول آن‌ها برای تحصیل در خارج از کشور خودشان است.
معاون وزارت علوم در خصوص مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین الملل در مشهد گفت: حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر از ۲۰ کشور جهان که تحصیل خود را در ۴۳ دانشگاه کشورمان به پایان رسانده اند در این مراسم حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید