کرونا

آغاز موج جدید کرونا در هفته‌های آینده

اگر ۶ ماه از آخرین واکسن گذشته باشد، از دز سوم یا چهارم واکسن به عنوان دز یادآور کرونا نام برده می‌شود و با توجه به امواج جدید بیماری شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

اردیبهشت آنلاین: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بر ضرورت دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای شهروندان تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس کرونا باشیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی درباه افزایش آمار مراجعان ویروس کرونا به مراکز درمانی تهران تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم و از این رو هم‌اکنون فرصت خوبی برای تلقیح دز یادآور واکسن کروناست.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در استان تهران با علائم مشکوک به کرونا انجام شده است، در حالی که این عدد در ۲ هفته گذشته به یک هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: در آمار افراد بستری شده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هم به تدریج آمار در تهران در حال تغییر است، به همین منظور نسبت به ضرورت دریافت دز یادآور کرونا به شهروندان تاکید ویژه می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت کلی اگر ۶ ماه از تلقیح آخرین واکسن گذشته باشد، از دز سوم یا چهارم واکسن به عنوان دز یادآور کرونا نام برده می‌شود و با توجه به امواج جدید بیماری شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

زالی گفت: مجموع کسانی که در استان تهران تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از آنها دز اول، ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر دز دوم، ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز سوم و ۴۵ هزار نفر نیز دز چهارم و برخی گروه‌های خاص که تعداد آن‌ها به ۵۸۲ نفر می‌رسد، دز پنجم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار دز چهارم در تهران خواهیم بود، گفت: افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند، از جمله افراد مسن، افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، کادر بهداشت و درمان و به طور کلی تمامی افرادی که ۶ ماه از آخرین واکسن آن‌ها می‌گذرد نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از کادر بهداشت و درمان با واکسیناسیون، اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است که کسانی که بیش از 6 ماه از آخرین تلقیح واکسن در آن‌ها گذشته دز یادآور را تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین به روز رسانی‌ها، برخلاف هفته‌های اخیر که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در کشور، صفر بود در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز و ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۵ به ۱۴۲ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۳ به ۲۸۸ شهر کاهش یافت.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۷۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۵۳ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۹۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۲۲ دُز رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید