ارز
بازتاب اختیارت ویژه بانک مرکزی در بازار؛

ریزش قیمت دلار / سکه 800 هزار تومان ارزان شد

پیش بینی می شود با ادامه روند فعلی و توزیع گسترده اسکناس ارز در بازار تا پایان هفته جاری قیمت دلار مجددا به کانال 30 هزار تومان بازخواهد گردد.

اردیبهشت آنلاین : (حمید طلیمی) نرخ دلار به عنوان ارز شاخص بازار که روز گذشته برای نخستین بار تا 33 هزار و 300 تومان نیز افزایش یافته بود ، با اجرای طرح جدید بانک مرکزی و همراهی صرافان از پیش از ظهر امروز در بازار کاهش یافت.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، تجربه نشان می دهد که همکاری دستگاه های دولتی با بخش خصوصی  و بهره مندی از تجربیات و پتانسیل های آنان همواره نتایج قابل توجهی بدنبال داشته و خواهد داشت. لذا انتظار می رود همکاری بانک مرکزی با نهاد های خصوصی از جمله کانون صرافان مقطعی نبوده و این همراهی و همدلی در سایر بخش ها نیز اجرایی شود.

مشاهدات امروز بازار نشان می دهد مراجعه برای خرید ارز و سکه به شدت کاهش داشته و بر خلاف روز های گذشته ، بسیاری از مشتریان با پرس و جو از فروشگاه ها برای جلوگیری از زیان بیشتر بدنبال فروش سکه و ارز خود بودند. گزارش های دریافتی حاکی است نرخ دلار در معاملات امروز بازار آزاد تهران به کانال 32 هزار بازگشت.

بدون شک این روند طی روز های آینده نیز ادامه خواهد داشت و همچنان شاهد ریزش قیمت دلار و سکه در بازار خواهیم بود. پیش بینی می شود با ادامه فعلی و توزیع گسترده اسکناس ارز در بازار تا پایان هفته جاری قیمت دلار مجددا به کانال 30 هزار تومان بازخواهد گشت.

آخرین قیمت سکه و طلا

با اقدامات صورت گرفته قیمت سکه طرح جدید با 800 هزار تومان کاهش از 16 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافت. امروز همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 100 هزار تومان ، نیم سکه 8 میلیون 800 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 3 میلیون و 270 هزار تومان فروحته شد. ( قیمت ها مندرج در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران )

توزیع گسترده ارز در بازار

سلطانی زاده

دبیرکل کانون صرافان در خصوص تحولات امروز بازار می گوید: خریداران ارز در بازار دیگر خرید نمی‌کنند بلکه نظاره‌گر بازار هستند.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، کامران سلطانی‌زاده در گفت گو با تسنیم اظهارداشت: قیمت دلار کمتر از 24 ساعت کانال عوض کرد و از کانال 33 هزار تومان به کانال 32 هزار تومان برگشت.

وی گفت: امروز فقط از محل ارز حاصل از صادرات به‌غیر از بازار متشکل ارزی، بیش از 1.5 میلیون یورو در بازار عرضه شده در حالی که فقط 500 هزار یورو از این رقم فروش رفته است.

فروشنده‌ها زیاد شدند

کشتی آرای

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز درگفت گویی با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی برای کاهش نوسانات بازار ارز موجب توقف روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز شده است، گفت: از امروز معاملات در بازار عادی شده و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: اقداماتی که بانک مرکزی از دیروز در خصوص کنترل و مدیریت قیمت ارز در بازار انجام داده، باعث شد امروز برخلاف دو روز گذشته که قیمت طلا، سکه و ارز سیر صعودی داشت، قیمت ها سیر نزولی را در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر که نوسان قیمتی در بازار زیاد بود، داد و ستدها به حداقل رسیده بود و معاملات با احتیاط انجام می شد؛ خریدار بیشتر از فروشنده بود ولی از امروز معاملات عادی شده و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید