سکته مغزی

روش‌هایی برای کاهش خطر سکته مغزی

اردیبهشت آنلاین: عواقب خطرناک "بی تحرکی برای طولانی مدت" به طور گسترده شناخته شده است.

 به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از ایسنا ، نشستن زیاد منجر به افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سایر بیماری های مزمن از جمله افسردگی می شود. برای جبران عوارض جانبی شدیدِ سبک زندگی بی تحرک، به بزرگسالان توصیه می شود که حداقل در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید انجام دهند.

با این حال، مطالعه جدید متخصصان آمریکایی نشان می دهد که انجام فعالیت های روزانه با شدت سبک مانند کارهای خانه می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی را کاهش دهد. فعالیت بدنی با شدت سبک می تواند شامل جارو کردن، شستشوی خودرو، قدم زدن و حرکات کششی شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این بررسی میزان زمان بی تحرکی شرکت کنندگان و مدت و شدت فعالیت بدنی ۷۶۰۰ بزرگسال ۴۵ ساله و بالاتر مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس داده ها را با بروز علائم سکته در شرکت کنندگان طی هفت سال مقایسه کردند. آنان دریافتند افرادی که ۱۳ ساعت یا بیشتر در شبانه روز بی تحرک هستند، ۴۴ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام دنبال کنید