حلقه ازدواج

بیشترین ازدواج و طلاق در کدام کشور اروپایی است؟

اردیبهشت آنلاین: نرخ ازدواج در اتحادیه اروپا از ۸ مورد به ازای هر هزار نفر در ۵۶ سال پیش به ۳.۲ در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته و همزمان نرخ طلاق نیز دو برابر شده و از ۰.۸ به ۱.۶ به ازای هر هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از یورو نیوز ، مطابق اعلام اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، در سال ۲۰۲۰، حدود ۱.۴ میلیون ازدواج و نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد طلاق در هر هزار نفر در اتحادیه اروپا ثبت شده که هر دو نرخ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ که ۱.۹ میلیون ازدواج و ۸۰۰ هزار طلاق به ازای هر هزار نفر رخ داده بود، کاهش یافته است.

یورواستات این کاهش بی‌سابقه ازدواج را تا حدودی متاثر از محدودیت‌های اعمال شده در قبال فعالیت‌های اداری با هدف مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ دانسته است.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، بیشترین تعداد ازدواج نسبت به جمعیت در مجارستان (۶.۹ ازدواج در هر هزار نفر) گزارش شده و پس از این کشور، لتونی (۵.۶) و لیتوانی (۵.۵) قرار دارند. در مقابل، کمترین نرخ ازدواج با ۱.۶ ازدواج به ازای هر هزار نفر در ایتالیا ثبت شده و پرتغال (۱.۸)، اسپانیا و ایرلند (هر دو با نرخ ۱.۹) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بیشترین میزان کاهش در نرخ ازدواج طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نیز در مالت، رومانی و ایرلند ثبت شده است.

گزارش یورواستات همچنان حاکی است که در سال ۲۰۲۰، کمترین تعداد طلاق نسبت به جمعیت در مالت (۰.۵ طلاق در هر هزار نفر) ثبت شده و پس از آن اسلوونی (۰.۸) قرار داشته است.

در مقابل، بالاترین میزان طلاق در لتونی، لیتوانی و دانمارک (هر سه با نرخ ۲.۷ طلاق در هر هزار نفر) گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید