واردات آیفون از فردا آزاد می شود

ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری (برندها) هیچ محدودیتی ندارد و از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

اردیبهشت آنلاین: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری (برندها) هیچ محدودیتی ندارد و از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از وزارت صمت، “سعید عباسپور” با اشاره به برخی اخبار برای ممنوعیت واردات موبایل برخی نشان‌های تجاری اظهار کرد: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری(برندها) هیچ محدودیتی نداشته و پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت‌بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت‌بندی‌های کالایی مقطعی و یا برخی اختلالات پیش می‌آید که امری طبیعی است؛ لذا با رفع این اختلالات و تعیین اولویت‌بندی‌های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ادامه داد: تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که ازنظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش‌های سال جاری دارد.

عباسپور تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه‌های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت‌بندی‌های کالایی صورت می‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید