یارانه

جاماندگان یارانه‌ حتما بخوانند

مردم برای ثبت اعتراض هیچ عجله‌ای نداشته باشند چراکه سامانه باز است و هر زمان اعتراض تایید شود یارانه‌های معوق نیز پرداخت می‌شود

اردیبهشت آنلاین: وزیر کار با تشریح جزئیات یارانه‌های پرداختی به خانوارها تاکید کرد: مردم برای ثبت اعتراض هیچ عجله‌ای نداشته باشند چراکه سامانه باز است و هر زمان اعتراض تایید شود یارانه‌های معوق نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ارائه گزارش عملکرد صنایع و صندوق‌های راهبردی زیر مجموعه این وزارتخانه اظهار داشت: در طول 6-5 ماه گذشته رکوردزنی خوبی در بخش‌های مختلف زیر مجموعه وزارتخانه از جمله تولید، پتروشیمی، صنایع غذایی و صندوق‌های دیگر داشته‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال صنایع لبنیات وابسته به وزارتخانه 30 درصد افزایش تولید داشته‌اند و جهش و سودآوری خوبی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی طی 6 ماه گذشته رخ داده است که شامل 72 درصد افزایش فروش و 50 درصد رشد سود بخش تولید بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای سال 1401 در حوزه تولید دانش بنیان و سودآوری و ایجاد اشتغال رکوردهای جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهیم کرد.

عبدالملکی در ادامه در خصوص یارانه‌های پرداختی به مردم در طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و اعتراضات موجود نسبت به نحوه واریز یارانه‌ها اظهار داشت: دو دسته یارانه پرداخت شده است؛ دسته اول یارانه‌های عمومی است که به اغلب مردم و به مبلغ 300 هزار تومان برای هر نفر پرداخت شده و 35 هزار تومان قسط وام معیشتی دوره کرونا کم شده است.

وی افزود: دسته دوم یارانه‌های پرداختی نیز برای اقشار ضعیف‌تر و به مبلغ هر نفر 400 هزار تومان بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یک دسته از اعتراضات از جانب کسانی است که اصلا یارانه نمی‌گیرند که این افراد باید به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند و این سامانه هم در حال آماده‌سازی است و به زودی اعلام می شود؛ دسته دوم اعتراضات هم مربوط به نوع دهک‌بندی‌های صورت گرفته است که این افراد هم باید به سامانه «حمایت» وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد بدهند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: از شب گذشته تاکنون چندصدهزار نفر به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض کرده‌اند و سامانه هم به طور کلی مشکلی ندارد و البته مردم هم هیچ عجله‌ای برای ثبت اعتراض نسبت به یارانه‌ها نداشته باشند؛ چراکه هر زمان اعتراض افراد تایید شود، یارانه‌های معوق از ابتدای اردیبهشت‌ماه به آنها پرداخت خواهد شد.

 

هم وطنان گرامی می رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید