بانک رسالت «ابربدهکار» ندارد

بانک قرض الحسنه رسالت پرچمدار بانکداری بدون شعبه و نخستین بانک دیجیتال در کشور است

اردیبهشت آنلاین: بر اساس اعلام مرکزی، بانک قرض الحسنه رسالت هیچ ابربدهکاری ندارد و فاقد تسهیلات و تعهدات کلان است.
به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، وزیر امور اقتصادی و دارایی آبان ماه سال گذشته از بانک مرکزی درخواست کرد تا بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست ابربدهکاران بانکی خود را منتشر کند.
وی بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کرد برای اطلاع عموم مشخصات تسهیلات گیرنده، ‌توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات، میزان پرداخت، مانده بدهی، نرخ سود و نوع تضامین را اعلام کنند که طبق لیست منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک قرض الحسنه رسالت فاقد ابربدهکار بانکی است.
براساس این گزارش، در بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان نخستین و تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور مطالبات معوقات نزدیک به یک درصد است. در چند سال گذشته با اجرایی شدن بانکداری اجتماعی و به کارگیری سامانه اعتبارسنجی مرآت، مطالبات غیرجاری در تسهیلاتی که با اعتبارسنجی پرداخت می شوند کمتر از دو دهم درصد اعلام شده است.
گفتنی است بانک قرض الحسنه رسالت پرچمدار بانکداری بدون شعبه و نخستین بانک دیجیتال در کشور است که با در اختیار گذاردن سامانه های متعدد از جمله پیشخوان مجازی رسالت خدماتی شرعی، آسان و ارزان را بدون محدودیت زمانی و مکانی ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید