توقیف دارایی‌های گوگل در روسیه

دادگاهی در مسکو حکم توقیف ۵۰۰ میلیون روبل معادل ۷ میلیون دلار از اموال و سرمایه‌های گوگل در روسیه را صادر کرده است

اردیبهشت آنلاین: دادگاهی در روسیه حکم توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی‌های گوگل در این کشور را صادر کرد.
دادگاه مسکو در شکایتی به خاطر محدودیت‌هایی که گوگل در کانال یوتیوب یک شرکت تلویزیونی روسی معروف ایجاد کرده است، حکم توقیف ۵۰۰ میلیون روبل معادل ۷ میلیون دلار از اموال و سرمایه‌های گوگل در روسیه را صادر کرده است.

به گزارش رویترز، این پرونده مربوط به تلویزیون سرگرمی GPM متعلق به شرکت «گازپروم مدیا» روسیه است. این شرکت ضمن شکایت از گوگل از آن خواسته است دسترسی به حساب یوتیوب خود را بازگرداند.

اقدامات دادگاه روسیه شامل توقیف وجوه (از جمله پول نقدی که به حساب‌های بانکی وارد می‌شود) و همچنین تمام اموال منقول و غیرمنقول متعلق به گوگل به مبلغ کل ۵۰۰ میلیون روبل است.

یوتیوب که رسانه‌های دولتی روسیه را در سطح جهانی مسدود کرده، اکنون تحت فشار قرار گرفته است. روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود شرکت‌های فناوری محتوای مطالب خود را به طور مناسبی تعدیل نمی‌کنند و در امور داخلی روسیه دخالت می‌کنند.

پیش از این نیز دادگاهی در مسکو گوگل را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرده بود. این جریمه در آن زمان بین ۵ تا ۱۰ درصد درآمد سالانه گوگل در روسیه را شامل می‌شد. «متا»، شرکت مادر فیسبوک و توییتر هم به دلیل عدم حذف محتوایی که از سوی روسیه ممنوع اعلام شده است، چند ماه پیش به ترتیب به مبلغ ۲۷ و ۴۰ میلیون دلار جریمه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید