بروز اختلالات قلبی پس از ابتلا به کرونا

یک اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی گفت: یک تا ۴٠ درصد از افراد ممکن است که گرفتار اختلالات کووید طولانی قلبی شوند.

اردیبهشت: مطالعات مختلفی مبنی بر عوارض طولانی مدت بیماری کرونا در دنیا و کشورمان انجام شده اند که همگی نشان دهنده آن هستند که ویروس کرونا اثرات منفی بر روی بافت های مختلف بدن می گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بروز سکته های قلبی و مغزی و از بین رفتن حس بویایی از جمله عوارض طولانی مدت بیماری کرونا محسوب می شود. متخصصان معتقدند افرادی که در دوران بهبودی به سر می برند، در صورت داشتن علائمی مانند تنگی نفس و درد در قفسه سینه حتما باید به پزشک معالج مراجعه کنند.

احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی گفت: افرادی که به نوع شدید بیماری کرونا مبتلا می شوند، ریسک و خطر ابتلا به ۲٠ مشکل قلبی در آن ها افزایش پیدا خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهند که ویروس کرونا به قلب افراد حمله می کند.

افرادی که دچار علائم طولانی مدتی مانند تنگی نفس، سرفه و اختلال در حس بویایی پس از بهبودی از بیماری کرونا شده اند؛ دچار کووید طولانی خواهند شد. افرادی که مبتلا به نوع شدید بیماری کرونا شده اند باید تغییر جدی در تغذیه خود به سمت رژیم سالم ایجاد کنند .

او گفت: مطالعات نشان می دهند که اثرات طولانی مدت پس از ابتلا به بیماری کرونا و بعد از بهبودی در افراد ایجاد می شود که بروز اختلالات قلبی و عروقی یکی از این مشکلاتا است.

به گفته وی مطالعات نشان می دهند که یک تا ۴٠ درصد از افراد ممکن است گرفتار اختلالات کووید طولانی قلبی شوند و اگر افراد به نوع شدید کرونا مبتلا شوند، احتمال بروز سکته های قلبی در آن ها وجود دارد. مطالعات نشان می دهند که افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند، به میزان ۵٠ درصد کم تر در معرض ریسک کوویدهای طولانی قلبی قرار می گیرند.

او گفت: باید بروز اختلالات قلبی در کودکان و نوجوانان را جدی گرفت. افراد بالای ۳٠ سال باید هر شش ماه تا یک سال جهت چکاپ به متخصص قلب مراجعه کنند. دردهای قفسه سینه طولانی مدت پس از بهبودی از بیماری کرونا باید جدی گرفته شوند و به صورت دوره ای افراد باید قند و فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید