ترکیه برای گردشگران روس ایرلاین تأسیس می‌کند

دولت ترکیه می‌خواهد با هدف جذب بیشتر گردشگران این کشور 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند

اردیبهشت: دولت ترکیه در تلاش برای حفاظت از صنعت گردشگری این کشور تصمیم گرفته برای جذب بیشتر گردشگران روس 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی صباح، دولت ترکیه می‌خواهد علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه با هدف جذب بیشتر گردشگران این کشور 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

درگیری نظامی روسیه با اوکراین باعث شده تا برخی شرکت‌های روس یا فعال در روسیه تحریم شوند. این مسأله باعث شده تا شرکت‌های گردشگری در روسیه بر انتقال گردشگران به ترکیه با مشکل مواجه شوند.

آنکارا حالا از سه برنامه جامع خود برای بالا بردن تعداد گردشگران ورودی از روسیه خبر داده است که از سوی وزارتخانه‌های فرهنگ و گردشگری، حمل و نقل و زیرساخت و همچنین اقتصاد اجرا خواهد شد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین با شرکت‌های گردشگری این کشور توافق کرده تا ظرفیت انتقال سالانه یک و نیم میلیون گردشگر از روسیه به این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کند.

گفته می‌شود شرکت هواپیمایی پگاسوس که دومین شرکت هواپیمایی ترکیه به شمار می‌رود نیز قرار است با همکاری شرکت‌های هواپیمایی روسیه سالانه 500 هزار صندلی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به گردشگران روس اختصاص دهند.

گفته می‌شود؛ ترکیه یک شرکت هواپیمایی جدید به نام ساوث ویند فقط برای جابجایی گردشگران روس به داخل یا خارج این کشور تاسیس کرده است. قرار است نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی در اواخر ماه می انجام شود و این شرکت در گام نخست 5 هواپیمای ایرباس را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید