اتوبوس شرکت واحد

تهران 7500 اتوبوس نیاز دارد

یک هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور برای تهران در نظر گرفته شده است و یک هزار دستگاه نیز قرار است از طریق بخش خصوصی تامین شود

اردیبهشت: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در برنامه ۱۴۰۴ و براساس هدف گذاری ما تهران باید ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تهران اتوبوس داشته باشد و این سطح سوم است.

بهرام نکاحی گفت: وضعیت عمومی ناوگان اتوبوسرانی، بسیار شکننده است و به کف خودش رسیده است.

نکاحی گفت: در سال ۱۴۰۱ یک هزار دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور برای تهران در نظر گرفته شده است و یک هزار دستگاه نیز قرار است از طریق بخش خصوصی تامین شود همچنین حدود یک هزار دستگاه اتوبوس کار افتاده نیز از طریق اورهال دوباره به چرخه بر میگردد. البته انجام این تعهدات به مسائل مختلفی مربوط است و امیدواریم مجموعا تا پایان سال این سه هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. البته باید همزمان با این افزایش پشتیبانی و مسائل مرتبط هم افزایش یابد.

به گفته نکاحی اگر بخواهیم به سطح یک و ایده آل برسیم باید در سال ۱۴۰۴ در شهر تهران ده هزار اتوبوس باشد. در حال حاضر بیش از ۵ هزار اتوبوس در تهران داریم که بخش زیادی از آن‌ها فرسوده شده و کارایی لازم را ندارد و خیلی از آن‌ها کاملا زمین گیر شده اند. میانگین تعداد اتوبوس‌هایی که در خطوط فعال هستند بین ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است. در واقع باید برای چهار سال آینده ۵ هزار دستگاه اتوبوس وارد چرخه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: علت بخشی از تاخیر‌ها ناشی از کمبود اتوبوس و بخشی هم به دلیل نقص فنی اتوبوس‌ها در بین مسیر است که باعث می‌شود شاهد تاخیر و ازدحام شویم. بازگشایی مدارس هم دلیلی برای این ازدحام در روز‌های اخیر است. تعدادی از همکاران ما نیز در چند وقت گذشته بازنشسته شده اند و این موضوع نیز علتی برای کاهش تعداد اتوبوس‌ها است. البته اقدامات برای جذب و استخدام رانندگان انجام شده و در حال گذراندن مراحل پایانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید