طلب ۷ میلیاردی ایران کجا واریز می شود؟

شنیده‌ها حاکی است مبلغ 7 میلیارد دلار احتمالاً به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز خواهد شد.

اردیبهشت: در حالی فردا یک مقام بلندپایه منطقه‌ای برای نهایی کردن سازوکار آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودی ایران وارد تهران می‌شود که احتمالاً این مبلغ به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز خواهد شد.
به گزارش تسنیم، یک مقام منطقه‌ای (احتمالا وزیر امور خارجه عمان)، فردا، سه‌شنبه به تهران سفر خواهد کرد که یکی از اهداف این سفر، نهایی کردن سازوکار آزادسازی 7 میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران است.

بررسی ساز و کار اجرایی آزادسازی منابع مسدودی ایران در چارچوب توافق اخیر، از اهداف اصلی سفر یک مقام بلندپایه منطقه‌ای به تهران در روز سه‌شنبه است.

شنیده‌ها حاکی است مبلغ 7 میلیارد دلار احتمالاً به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز خواهد شد.

بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است.

بر اساس این چارچوب توافق شده، وجوه مسدودی باید در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته، در حساب‌های ایران وصول شود.

چارچوب این مسیر برای رفع مسدودی منابع ارزی، مشابه چارچوب توافق شده با انگلیس است که در آن قالب رقمی در حدود 470 میلیون یورو در حساب‌های ایران وصول شد.

پیش‌تر دولت انگلیس 390 میلیون پوند (حدود نیم میلیارد دلار) اصل و فرع بدهی خود به دولت ایران را به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز کرده بود.

این 7 میلیارد دلار به حساب‌های ایران واریز می‌شود، که نشانه‌هایی از باز شدن تدریجی محدودیت‌های بانکی علیه ایران است به نحوی که حتی پس از برجام نیز چنین نقل و انتقال بانکی سابقه نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید