رویکرد دولت درباره حذف ارز ترجیحی

رئیس دولت سیزدهم در نوزدهمین سفر استانی خود به استان البرز رفت. دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با اصحاب رسانه، شورای اداری استان البرز و بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات مردم استان البرز از دستورکارهای این سفر بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در نوزدهمین سفر استانی خود، پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت با استقبال نماینده ولی فقیه در البرز، استاندار البرز و جمعی از مسئولان استانی، وارد البرز شد.

گفتنی است نمایندگان رئیس جمهور با حضور در شهرستان‌های مختلف استان، از نزدیک با ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات آشنا شدند.

رئیس جمهور در بدو ورود به استان البرز، ضمن ادای احترام به ۵۰۰۰ شهید این استان و خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با اشاره به اینکه البرز به دلیل همسایگی با تهران هم دارای مزایایی است و هم معایب و مشکلاتی دارد، گفت: گام‌هایی تاکنون برای رفع مشکلات استان البرز برداشته شده که لازم بوده ولی به هیچ وجه کافی نبوده است به همین دلیل باید گام‌های جدی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما با مدیران استان، نمایندگان و نماینده مقام معظم رهبری نشست‌هایی داشته‌اند و مشکلات را احصا کرده‌اند امیدواریم در شورای اداری به بحث گذاشته و به مصوبات قطعی برسیم و دنبال این هستیم که مشکلات استان مرتفع شود. در این رابطه مشارکت مردم و فرهیختگان را ضروری می‌دانیم.

رویکرد دولت درباره حذف ارز ترجیحی/ تحقق عدالت سیاست اصلی دولت

رئیس دولت سیزدهم در بازدید میدانی از قطار شهری کرج، ضمن ابراز ناخشنودی از تطویل بیش از حد احداث پروژه قطار شهری در کرج، صرف مدت ۱۵ سال برای پروژه که هنوز نیمه‌تمام است را غیرقابل قبول خواند و از مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقیمانده پروژه برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.

وی  در جریان این بازدید، با تاکید بر رفع موانع موجود بر سر تامین اعتبار تکمیل این پروژه، از دست‌اندرکاران و مدیران آن خواست، پیشنهادات خود را برای روش‌های تامین مالی پروژه به دولت ارائه کنند و افزود: دولت تلاش خواهد کرد سهم خود از تأمین مالی این پروژه را هر چه سریع‌تر پرداخت کند.

رئیسی همچنین در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران البرز  با بیان اینکه در خصوص حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود، افزود: با تردید سخن نگفتیم ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که بایستی یک ماه بعد از آن انجام می شد. این اطلاع رسانی به دلیل عدم هماهنگی بود.

در ادامه این سفر،  رئیس‌جمهور در دیدار آحاد مختلف مردم استان البرز خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی امروز نظام امیدآفرینی نسبت به آینده است و هر کس در این مسیر حرکت کند، در جهت تحقق هدف نظام حرکت کرده و هر کس با هر رفتار و اقدامی یأس‌آفرینی کند، بداند یا نداند در مسیر تحقق اهداف دشمن حرکت کرده است.

رویکرد دولت درباره حذف ارز ترجیحی/ تحقق عدالت سیاست اصلی دولت

جلسه شورای اداری استان البرز هم با حضور رئیس جمهور و وزرای کابینه سیزدهم و مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از این جلسه از مدیران و صاحبنظران استان البرز خواست که نظام مسایل استان البرز را تهیه و مسایل را اولویت‌بندی کنند و گفت: یکی دیگر از شروط موفقیت بکارگیری نیروهای جوان حزب‌اللهی، انقلابی، کارآمد و البته با اولویت نیروهای بومی است. بکارگیری نیروهای کارآمد بومی این احساس را در جوانان ایجاد می‌کند که در استان محل زندگی خود جایگاه و اهمیت دارند.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور هم با اشاره به اینکه ۱۷۲ طرح برای سفر استانی رئیس جمهور به البرز دیده شده است، گفت: با تمام توان و حسب دستور رئیس جمهور پیگیر مصوبات هستیم و از مسئولان می‌خواهیم اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهند تا غبار محرومیت البرز برطرف کنیم.

در همین جلسهآیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج با انتقاد از وضعیت اماکن ورزشی در این استان گفت: حضور بانوان در جامعه باید کریمانه باشد چه در ورزشگاه چه در امکان تفریحی و … اما متاسفانه وضعیت امکان تفریحی و ورزشی کشور برای پسران نوجوان هم مناسب نیست چه برسد به بانوان و نوامیس جامعه.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز هم تصریح کرد: حضور ارزشمند دولت در استان البرز، منشاء خیر و برکت برای استان خواهد بود استانی  که در شاخص های مربوط به صنعت جزء استان های پیشرو می باشد و  در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده است، تقاضامندیم مقوله های اعتباری استان، در کنار انتقال زندان ها از استان البرز، که خواسته عمومی مردم و خادمین اجرایی در استان می باشد، توجه ویژه ای شود.

اظهارات وزاری دولت سیزدهم در جلسه شورای اداری استان البرز را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید

وزیر بهداشت: کمبود تخت‌های بیمارستانی البرز با بودجه‌ای مناسب جبران می‌شود

وزیر کشاورزی:تغییر کاربری اراضی کشاورزی در البرز بحرانی است

وزیر صنعت: بسیاری از واحدهای صنعتی البرز با کمبود مواد اولیه مواجه هستند

تأکید نماینده البرز بر اختصاص سهم بیشتر آب سد طالقان به استان

رویکرد دولت درباره حذف ارز ترجیحی/ تحقق عدالت سیاست اصلی دولت

سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان البرز، این استان را دارای ظرفیت‌های چشمگیر صنعتی، کشاورزی و گردشگری دانست و گفت: استان البرز در عین حال پذیرای تعداد زیادی مهاجر است اما شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌های این استان متناسب با حجم بالای افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت به استان نیست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت با حمایت از توسعه اقتصاد روستاها به دنبال حل ریشه‌ای مشکل مهاجرت و حاشیه‌نشینی است.

اقدامات وزرا در سفر به البرز

نمایندگان دولت سیزدهم که رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی کردند، از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف استان البرز بازدید و در جلسه شورای اداری این استان شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، احمد وحیدی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به البرز سفر کرده بود با همراهی قاسم پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در گلزار شهدای روستای کندر در جمع مردم این روستا مطالبات آنها در مورد گاز رسانی را پیگیری و خاطر نشان کرد که گازرسانی به روستای کندر تکمیل می‌شود.

وزیر کشور همچنین در جریان سفر رییس جمهوری و هیات همراه به استان البرز از طرح بزرگراه شمالی بازدید کرد.

وی از نیاز به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از پل شهید سلیمانی با مشارکت شهرداری کرج و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش ترافیک تهران – کرج – قزوین خبر داد.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز از کمپ ماده ۱۶ معتادین البرز  بازدید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ سعی کرده‌ایم مقدماتی را فراهم کنیم تا خانواده‌هایی که از نعمت بیش از چهار فرزند برخوردار می‌شوند مورد حمایت  قرار گیرند و برای شروع و امکان عملیاتی شدن از چند قلوها شروع کردیم که به دلیل تعداد محدود امکان اجرایی شدن آن بیشتر است .

وزیر ورزش و جوانان به عنوان یکی دیگر از نمایندگان دولت در این سفر، در شهرستان چهارباغ حضور یافت و با اشاره به اینکه توسعه مراکز دانش بنیان در دستورکار دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: تولید و کارآفرینی به صورت جدی مدنظر قرار گرفته است.

سید حمید سجادی خاطرنشان کرد: با حمایت و تسهیلاتی که دولت به بخش خصوصی داشته باشد و با استفاده از فناوری دانش بنیان که در برنامه‌های این واحد صنعتی است ان شاءالله شاهد اشتغال‌زایی چشمگیری در این شهرستان خواهیم بود.

در جریان این سفر وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم از پروژه گردشگری طالقان در حاشیه رودخانه شاهرود بازدید کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی طالقان زمینه برای احداث و بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری فراهم است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای مرتبط برای احداث سازه‌های سبک در محوطه ۲۷ هکتاری موجود بر اساس پروتکل‌های زیست‌محیطی و تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز قول مساعد رفع موانع قانونی و تامین اعتبارات دولتی را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید